ISWARI CHIA semínka BIO 200 g

10 hodnocení
 
 
Tradiční potravina Aztéků je v současné době stále populárnější jako skvělý zdroj energie při fyzické námaze. Je přezdívána jako "runner food", protože má schopnost dodat výdrž a vitalitu při extrémně dlouhých běžeckých výkonech. Díky své hydrofilní schopnosti průběžně dodává tělu tekutiny. Je vyjímečně bohatým zdrojem nenas. mastných kyselin omega 3 a také vápníku, jenž díky přítomnosti bóru dokáže velmi dobře metabolizovat a zapracovat jej do organismu. Je rovněž ideální potravinou pro diabetiky. •Energie a výdrž při fyzické námaze •Nenasycené mastné kyseliny omega 3 •Bohatý zdroj vápníku •Vhodná pro diabetiky Balení 200 g
Dostupnost Skladem
84 Kč    
Kód produktu 0182
Výrobce Iswari
Kategorie Potraviny
 

Chia bývala jednou ze základních potravin Aztéků. V posledních letech však kvůli svým unikátním nutričním vlastnostem dobývá i Evropský kontinent. Má mimořádnou hydrofilní schopnost (vázat vodu v množství až 12x větším než je hmotnost semínek) a tím schopnost průběžně doplňovat tekutiny do našeho organismu. Tím chia dodává výdrž; je známá jako jídlo indiánských běžců, kterým dodávala energii pro náročné fyzické výkony.

Semínka jsou nesmírně bohatá na nenasycené mastné kyseliny Ω 3. Ty jsou často chybějící složkou naší potravy, přestože mají celou řadu důležitých funkcí: snižují hladinu (škodlivého) LDL cholesterolu a triglyceridů, působí proti srdeční arytmii, chrání proti rakovině prsu, potlačují účinky prostaglandinů, jež oslabují imunitní systém, ulevují při lupence, redukují příznaky migrény, chrání před arteriosklerózou, udržují v dobrém stavu kůži, vlasy a nehty a zmírňují symptomy revmatické artritidy.

Chia je přímo ideální potravinou pro diabetiky, protože gel, jenž se vytváří v žaludku po jejím požití, snižuje hladinu cukrů v krvi tím, že zpomaluje přeměnu sacharidů na glukózu a tak méně zatěžuje slinivku břišní.

Z minerálů semínka obsahují vysoké množství železa, draslíku, zinku, hořčíku a zejména vápníku (více než mléko!). Zde je důležité, že chia obsahuje rovněž bór, který se právě podílí na metabolismu vápníku a jeho účinného zapracování do organismu.

Chia se podobá lněnému semínku, ale řada jejich vlastností se liší. Chia obsahuje přibližně o 10 % více kalorií než len. Na druhou stranu obsahuje méně tuku a více vlákniny než len. Nejvíce se ale liší v obsahu vápníku – chia ho obsahuje 600 mg ve 100 g, zatímco len pouze 200 mg. Další významný rozdíl se týká obsahu antioxidantů. Len neobsahuje žádné, zatímco chia je obsahuje v podobě kyseliny kaffeicové, chlorogenikové a látek jako je myricetin, quercetin a kaempferol.

 

Neobsahuje lepek!

Způsob použití

Chia je ve své domovině v Mexiku konzumována mimo jiné jako nápoj zvaný “chia fresca”. Jde o osvěžující energetický drink, který je vhodné pít před nebo během náročného fyzického výkonu. Připraví se smícháním 2-3 lžiček semínek s 250 ml vody. Po odstátí cca 15 min. se přidá sirup z agáve, limetka, event. lístek máty a všechny ingredience se promíchají. Další tradiční použití semínek chia je v cereálních kaších, jogurtu či pečivu (chléb, krekry, apod.).

Upozornění: Chia se nedoporučuje lidem, kteří mají nízký tlak a dále těm, kteří berou léky na ředění krve a vitamín B17.

 

Nutriční hodnoty ve 100 g:

Energie 394 kcal/1650 kJ
Proteiny 19 g
Tuky 21 g
Z toho nenasycené mastné kyseliny
omega 3: 13 g
Sacharidy 17 g
Vláknina 32 g